If in love like them (2007)

Tytuł oryginalny: Saranghandamyeon Ideulcheoleom
Produkcja: Korea Pd
Gatunek: romans, dramat
Liczba odcinków: 4
Obsada: Lee Hyo Ri, Lee Dong Gun, Jung Joon Ho

      Któregoś dnia bardzo się nudziłam i nie mając co robić natrafiłam na taką oto czteroodcinkową dramę. Pomyślałam sobie - fabuła niezła, jakoś mi czas zleci. Dodatkowym punktem, który mnie do siebie przekonał był motyw muzyczny, a jak już wiadomo - SakuraOtori kocha motywy muzyczne ;) Drama mnie wzruszyła, a prosta historia wiele nauczyła. Właśnie dzięki tej dramie zastanawiałam się nad bardzo ciekawym tematem maturalnym, mianowicie - odmienne podejście do śmierci w telewizji i literaturze. Miało to brzmieć jakoś inaczej, no ale ... gorąco zapraszam do obejrzenia, bowiem naprawdę warto!

FABUŁA:

      Główna bohaterka, Lee Na jest wschodzącą piosenkarką, która oprócz muzyki nie ma żadnej rodziny. Przez trzy lata ciężko pracuje aby rozpocząć karierę muzyczną. W czasie swego debiutu mdleje i trafia do szpitala. Na scenie zamiast niej debiutuje jedna z tancerek. Na domiar złego dziewczyna dowiaduje się, że jest chora na białaczkę i tylko przeszczep będzie w stanie ją uratować. Będąc w szpitalu poznaje Jung Tae, który przeżył zawalenie się budynku. Mężczyzna jest jednym z uczestników podziemia i został oszukany przez swojego kolegę, przez co jego pracodawcy śledzą każdy jego ruch. Leżąc na sali dowiaduje się, że jest śmiertelnie chory - ma guza mózgu. Chcąc zdobyć pieniądze na potwornie ciężką operację, ucieka ze szpitala. Kiedy Lee Na dowiaduje się o swojej białaczce postanawia popełnić samobójstwo, przed którym ratuje ją Jung Tae. Razem uciekają ze szpitala i jadą do jego rodzinnej miejscowości. Wkrótce między głównymi bohaterami rodzi się gorące uczucie, niestety przyprawione kłamstwem i straszną prawdą. Jung Tae ukrywa swoją chorobę i mimo iż za wszelką cenę pragnie żyć - postanawia ochronić Lee Na. Czy uda mu się spełnić jej marzenie?

BOHATEROWIE:

      Ona - kobieta o dość ciężkim charakterze, niezwykle dumna i silna. W jeden chwili traci wszystko, łącznie z chęcią do życia. Nienawidzi wszystkich wokół, czuje się oszukana i nie widzi przed sobą przyszłości.


      On - poza swoją własną osobą nie obchodzi go w zasadzie nic, od pobytu w szpitalu na żarty zalecał się do Lee Na, jednak ostatecznie nigdy nie traktował jej poważnie. W momencie kiedy dowiaduje się o swoim ciężkim stanie jego wola życia podnosi się do maksimum i zrobi wszystko żeby przeżyć. Widzimy tu dwie zupełnie różne osoby i poglądy. Lee Na od samego początku smęci, że życie jakie prowadzi jest potocznie mówiąc "do dupy", tyle osób ją zraniło, tyle nosi w sobie nienawiści i urazy, że lepiej byłoby aby zniknęła. Postać po opisie może wydawać się wkurzająca, ale to mylne określenie. Okazuje się, że mimo wszystko można ją w pełni zrozumieć. Jung Tae z kolei prawie do samego końca nie mówi Lee Na o swojej chorobie. Podtrzymuje ją na duchu i nim się obejrzy zda sobie sprawę z tego, że zamiast bardziej martwić się o siebie, całą swoją uwagę skupia na Lee Na. Ona, gdzieś głęboko w sercu przywiązuje się do niego, mimo iż każde jego słowo okazuje się być kłamstwem. On - nienawidzi kiedy kobieta zakłada za krótkie spódniczki i zachowuje się zbyt dumnie. Ona - nienawidzi kiedy on wychodzi rano, a wraca po północy. Dwie skrajnie różne osobowości, które przypadkowo złączył wspólny los. Jak sobie poradzą?


      Lee Hyo Ri, aktorka i piosenkarka grajaca główną rolę kobiecą zadebiutowała w tej dramie - pierwszy i ostatniu raz zagrała pierwszoplanową postać i od 2008 (gdzie zagrała gościnnie w jednym odcinku jakiejś dramy) nie pojawiła się na wielkim ekranie całkowicie poświęcając się muzyce. Wielka szkoda! Jej gra aktorska tak miło mnie poruszyła, że od razu pognałam szukać innych produkcji z jej udziałem, a tu nic. Mimo wszystko podziwiam ją za miłość do muzyki i naprawdę przepiękny głos. Z Lee Dong Gun spotkałam się w tej dramie po raz pierwszy i nie zrobił na mnie negatywnego wrażenia. Zagrał bardzo przyzwoicie, jednak byłam zbyt zachwycona Lee Hyo Ri, żeby zwracać na niego uwagę.

       Warto zwrócić uwagę na starych przyjaciół głównego bohatera, którzy wraz z postacią Lee Na stworzą piękny zespół alternatywny. Bohaterowie są tak pocieszni i przyjacielscy, że aż się ciepło na sercu robi.

MUZYKA:


      Fenomenalna ścieżka dźwiękowa urzekła mnie swoją prostotą! Możemy usłyszeć tutaj dwie piękne i znane piosenki, tj. "Have you ever seen the rain" Rod'a Stewart'a oraz "Let me be there" Olivi Newton-John w przepięknym wykonaniu głównej aktorki Lee Hyo Ri, oraz utwór "Scolded" również w jej wykonaniu.


SCENOGRAFIA:

       Spokojne i miłe dla oka małe miasteczko koreańskie do którego wyruszają główni bohaterowie idealnie pasuje do fabuły dramy. Jest to miejsce, w którym można spokojnie pomyśleć nad swoim życiem i spełnić najskrytsze marzenia. Scenografia tak jak i z resztą cała drama - jest idealna w swojej prostocie (wiem, nadużywam tego słowa).

PODSUMOWANIE:

       "If in love like them" porusza bardzo odmienne sposoby patrzenia na świat przez pryzmat śmierci i jest to największym plusem całej produkcji. Bohaterowie pomagają sobie wzajemnie, razem uczą się szacunku do własnego życia i spełniają swoje marzenia. Wydawało mi się to trochę dziwne, jednak ta 4odcinkowa drama naprawdę bardzo mnie wciągnęła. Najmocniejszym jej punktem jest przepiękna inteligentna fabuła, która wzrusza, rozśmiesza i skłania do namysłu. Również oprawa muzyczna mocno zapadła mi w pamięć i przyjemnie jest wracać do niej co jakiś czas. Co do zakończenia - może nie było one dla mnie jakimś wielkim zaskoczeniem, jednakże zrobiło mi się naprawdę smutno i nie oceniłabym go dobrze, gdyby nie końcowa piosenka, dzięki której zrozumiałam to czego wcześniej zrozumieć nie mogłam. Drama jest godna polecenia i warto ją zobaczyć między innymi dla samej fabuły. Dla mnie była to bardzo ciekawa produkcja i nie uważam jakobym zmarnowała te 4 godziny mojego życia. Niektórym może przeszkadzać właśnie ta prostota, która mnie zachwyciła. No ale jak wiadomo - każdy jest inny.

OCENA:
9/10

* Oba fragmenty zostały przetłumaczone przez MistiqBakaFansubs. 
Zapraszam do ściągania na forum. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

[POLECANE DRAMY JAPOŃSKIE] Romans Szkolny

[POLECANE FILMY JAPOŃSKIE] Romans