I MUST WATCH 2013

       Nigdy nie zapisuję sobie pozycji, które chciałabym obejrzeć, ponieważ i tak nigdy ich później nie oglądam. Postanowiłam stworzyć wpis dotyczący dram i filmów azjatyckich z 2013 roku, na których premierę czekam, które właśnie zaczęłam oglądać lub dopiero mam zamiar. Być może ten post zachęci Was do zapoznania się z niektórymi z tych produkcji, więc jako pierwsze punkty oznaczę dramy, które właśnie zaczęto tłumaczyć i wyszło już kilka odcinków z polskimi napisami.

1. WHO ARE YOU?


STATUS: tłumaczona
PREMIERA: 30 sierpnia 2013

Liczba odcinków: 16
Gatunek: dramat fantasy, horror, romans
Obsada: Kim Jae Wook, Ok Taec Yeon, So Yi Hyun

       Wielki powrót na ekrany kin Kim Jae Wook'a po odbyciu obowiązkowej służby wojskowej! Jest to pierwsza jego drama po dwóch latach przerwy aktorskiej. Wcześniej z niecierpliwością czekałam na Kim Nam Gil'a i się doczekałam. Teraz przyszła pora na kolejnego mojego ulubionego koreańskiego aktora. 

OPIS FABUŁY:

       "Detektyw Yang Shi On w wyniku wypadku zapadła w śpiączkę na 6 lat. Po wybudzeniu zaczęła dostrzegać rzeczy jakich zwykli ludzie nie potrafią. Od tamtej pory za każdym razem gdy widzi ducha stara się mu pomóc rozwiązując za niego sprawy, których sam za życia nie dokończył. Jej partnerem jest Cha Gun Woo. Detektyw, który wierzy w tylko to co widzi i stara się nie zagłębiać w takie sprawy ponieważ z natury jest tchórzem. Niestety, sprawy komplikują się, kiedy pojawia się duch tragicznie zmarłego Lee Hyung Joona. Mężczyzna za życia był chłopakiem Yang Shi On oraz jednym z najbardziej cenionych detektywów. " - opis pochodzi z forum Lizards@DEEP.

TRAILER:


PRZEMYŚLENIA:

       Kim Jae Wook zagra ducha Lee Hyung Joon'a. Jestem niezwykle ciekawa jego postaci! Obejrzałam już przetłumaczone dwa odcinki dramy, a pojawił się jedynie w retrospekcji. Będzie to pierwsza taka rola, w której zagra nieżywego. Nie wiem czego się spodziewać, ale czekam z radością, aż na stałe zagości w fabule.

       Postać Ok Taec Yeon'a przyciągnęła przed ekrany masę jego fanów, którzy "lovują" Cha Gun Woo i dla równowagi "hejtują" Yang Shi On, którą gra jedna z moich ulubionych aktorek lecz znienawidzona przez tłumy, So Yi Hyun. 

      Tłumaczenie ruszyło z kopyta, a prekursorem tego był niezawodny Yoichi  z forum Lizards@DEEP. Napisy wychodzą na bieżąco, zaś premiera każdego odcinka na koreańskiej TvN jest w każdy poniedziałek i wtorek o 23. Z doświadczenia, znając pracę Yoichi'ego wszystkie napisy będą dostępne na około dwa dni po premierze epizodów. 

PO DWÓCH ODCINKACH:

      Jestem wniebowzięta! Postacie są bardzo dobrze zorganizowane, a fabuła buduje napięcie i tajemnicę. Martwiłam się o wątpliwe aktorstwo Ok Taec Yeon'a, ale chłopak daje radę. Jego postać jest bardzo żwawa i energiczna, przez co wydaje się być tą zabawną stroną dramy. Ku mojej uciesze produkcja nie jest ponura, jak mogłoby się wydawać, patrząc na gatunek. Postać kreowana przez Pana Gwiazdę wnosi ogrom rozrywki i trudno jej nie lubić. So Yi Hyun wprowadza tajemnicę, zaś Kim Jae Wook, który jeszcze nie miał okazji się pokazać jako duch jest najbardziej wyczekiwaną postacią dramy. Niech pozycja "horror" w gatunku Was nie przestraszy. Co prawda tak się złożyło, że oba odcinki oglądałam po północy, w ciemnym pokoju, patrząc na rozwijającą się fabułę przez palce, ale po prawdzie nie ma tu wiele horroru. Jest sporo zaskakujących scen i muzyka budująca napięcie, ale krwi nie ubywa. Poniekąd dramę można podciągnąć pod detektywistyczną. Duchy odwiedzają główną bohaterkę, w konkretnej sprawie, min. zabójstw itd. 

2. LIMIT



STATUS: tłumaczona
PREMIERA: 12 lipca 2013

Liczba odcinków: ?
Gatunek: dramat psychologiczny
Obsada: Nanami Sakuraba, Tao Tsuchiya, 
Kudo Ayano, Rio Yamashita, Matsuda Yuka

      Natknęłam się na tę dramę przypadkowo i z miejsca podbiła moje serce. Jestem miłośniczką dramatów psychologicznych, szczególnie o tematyce szkolnej. Pal licho z obsadą, której prawie nie znam. Jedynie Rio Yamashita jest mi dość bliska. Obejrzałam kilka produkcji z jej udziałem i jestem zadowolona, zaś w LIMIT ma niesamowitą rolę chorej na umyśle psychopatki. Przy okazji zakochacie się w ścieżce dźwiękowej. Mam ją ściągniętą i non stop leci na odtwarzaczu!

OPIS FABUŁY:

      "Drama opowiada o losie pięciu licealistek, które jako jedyne przeżywają wypadek autobusu, w którym giną wszystkie ich koleżanki. Porzucone z dala od cywilizacji postanawiają podjąć próbę przetrwania". - opis pochodzi z dramawiki.pl

TRAILER 1:


TRAILER 2:


      Co w tym takiego ciekawego? W szkole jak to w szkole - nawiązuje się przyjaźnie, miło spędza się czas. Jednakże jest też ciemna strona liceum, min. popularne w azjatyckich szkołach prześladowania. Co stanie się kiedy przeżyje pełna nienawiści prześladowana osoba i postanowi założyć własną hierarhię wartości?


3. MONSTAR



STATUS: tłumaczona
PREMIERA: 17 maja 2013

Liczba odcinków; 12
Gatunek: muzyka, romans
Obsada: Yong Jun Hyung, Ha Yun Soo, 
Kang Ha Neul, Ahn Nae Sang

       Drama aktualnie tłumaczona przez grupę BakaFansubs. Zaczęłam ją bez entuzjazmu, jako zapychacz, lecz ... Jestem po trzech odcinkach i muszę przyznać, że bardzo miło ogląda się tę produkcję. Jest ciekawa i wciągająca. Główni bohaterowie są w porządku i ku mojemu zdziwieniu nikt mnie nie irytuje. Ciekawa jestem postaci pobocznych i ich historii. Grubaska, dziewczyny na wzór yankee, pana Radia i oczywiście głównych bohaterów. Nie jest to obowiązkowa pozycja, ale bardzo lekka i przyjemna. Drama jest dobrze przemyślana pod względem odsłaniania fabuły. Jako miłośniczka gatunków muzycznych jestem wniebowzięta! Przepiękna ścieżka dźwiękowa i co najważniejsze, dużo utworów w jednym odcinku! W większości jest to typowy k-pop, lecz znajdziemy tu również wyśmienitą alternatywę.

OPIS FABUŁY:

      "Yoon Seol Chan to super gwiazda, jest sławny w całej Korei. Jego fani to głównie nastolatki, które zrobią wszystko aby się do niego zbliżyć i zdobyć autograf. Za sprawą małego incydentu z fanką, Yoon Seol Chan zostaje przymuszony do powrotu do szkoły, gdzie ląduje w klasie z Min Se Yi. Dziewczyna jest studentką z wymiany i nie ma pojęcia kim jest wielki Seol Chan i nie zwraca na niego uwagi, co doprowadza do szału super gwiazdę. Dziewczyna ma piękny głos i talent, z pozoru wygląda na zagubioną i mało rozgarniętą, ale potrafi pokazać swój charakterek, o czym szybko przekona się Yoon Seol Chan." - opis pochodzi z forum BakaFansubs.

TRAILER:


      CIEKAWOSTKA: Reżyser i scenarzystka stworzyli razem "Sungkyunkwan Scandal", romans osadzony w historycznej Korei. 

4. REAL: KANZEN NARU KUBINAGARYU NO HI (FILM)



STATUS: brak polskich napisów
PREMIERA: Czerwiec 2013

Gatunek: fantasy, tajemnica, romans
Obsada: Sato Takeru, Haruka Ayase, 
Miki Nakatani, Joe Odagiri, Yutaka Matsushige

        Spójrzcie na obsadę!! Szczerze nie przepadam za dramami/filmami o tematyce fantastycznej, jednak dla takich aktorów mogę zrobić wyjątek. Tym bardziej, że Kanzen Naru Kubinagaryu no Hi wydaje się być ciekawą produkcją, opartą na podstawie powieści Rokuro Inui o tym samym tytule, wydaną w 2011 roku. Historia wygrała główną nagrodę w dziewiątym "Kono Mystery ga Sugoi!", czyli w moim wolnym tłumaczeniu: "Ta tajemnica jest niesamowita!"

OPIS FABUŁY:

      Koichi i Atsumi są przyjaciółmi z dzieciństwa, których w dorosłym życiu połączyło wielkie uczucie, miłość. Około rok wcześniej Atsumi próbowała popełnić samobójstwo, w skutek czego, zapadła w śpiączkę. Zdesperowany Koichi postanawia dowiedzieć się dlaczego jego ukochana targnęła się na własne życie. Bierze udział w nowej medycznej procedurze, która polega na tym, iż główny bohater wejdzie do podświadomości Atsumi. Kiedy jest już wewnątrz jej umysłu, dziewczyna prosi go, aby znalazł obraz "pleyanozaura", który namalowała będąc dzieckiem. Rysunek ten jest kluczem, który przywróci wspomnienia z dzieciństwa i rozwiąże zagadkę.

TRAILER:


      Początek zapowiedzi video niewiele nam mówi, jednak zakończenie i to co się dzieje później ... Zaciekawili mnie. Sato z bronią w ręku widziałam co prawda nie raz, ale z chęcią zobaczę ponownie! Jestem w trakcie poszukiwania angielskich napisów. Kto wie, jeśli fabuła spodoba mi się tak, jak obsada, być może podejmę się trudu przetłumaczenia filmu. Chociaż przewiduję w napisach nieco medycznej paplaniny.

5. HEIRS/ SPADKOBIERCY



STATUS: nie wydana
PREMIERA: jesień 2013

Liczba odcinków: 20
Gatunek: romans, komedia
Obsada: Park Shin Hye, Lee Min Ho, 
Kang Min Hyuk, Kim Woo Bin, 

       Drama zapowiada się niezwykle ciekawie, nie tylko poprzez wzgląd na obsadę. Bardzo miło mi będzie poza tak znanymi twarzami, jak Park Shin Hye i Lee Min Ho ponownie zobaczyć Kang Min Hyuk'a (słodki perkusista z Heartstrings!) oraz Kim Woo Bin'a (partner Lee Jong Suk'a w School). Jestem ciekawa jak przedstawią fabułę, ponieważ równie dobrze mogą ją wznieść na wyżyny, albo skopać. Opis niewiele mówi. Oto czego możemy się spodziewać:

      "Historia o bogatych młodych ludziach, którzy wkraczają w dorosłość nie do końca przygotowani ogromem czekających ich w związku z tym zmian." (opis wstępny)

TRAILER:


      Mieliście okazję obejrzeć "Secret Garden", "City Hall", "A Gentelman Diginity" lub "My Princess"? Jeśli któraś z tych dram przypadła Wam do gustu to możecie być spokojni, bowiem "Heirs" oddano pod skrzydła tej samej scenarzystce, Kim Eun Sook. Reżyser zaś najbardziej znany jest ze stworzenia takich melodramatów jak "Tazza" i "Midas". Szykuje się kolejna ciekawa koreańska produkcja na jesień.

       Dla tych nie przekonanych: Lee Min Ho w szkolnym mundurku Was przekonuje?

6. MACHORO EKIMAE BANGAICHI


STATUS: brak polskich napisów (planowane)
PREMIERA: styczeń-marzec 2013

Liczba odcinków: 12
Gatunek: fantasy, ?
Obsada: Eita, Ryuhei Matsuda, Kengo Kora, Omori Nao

       Trójka jednych z moich ulubionych japońskich aktorów w jednej dramie?! Nazywałabym się zdrajcą, jeśli nigdy bym tego nie zobaczyła! Niestety jeszcze nie miałam okazji. Emisja rozpoczęła się na początku styczna  i trwała do końca marca, czyli w momencie mojej matury i braku czasu na oglądanie czegokolwiek. Napisów polskich brak, więc czaje się na angielskie suby. 

OPIS FABUŁY:

      "W fikcyjnym mieście Mahoro działa pewna dwuosobowa “firma”. Składa się ona z Tady Keisuke, poważnego i trzeźwo myślącego mężczyzny, oraz z jego starego przyjaciela, Gyotena Haruhiko, spokojnego, ale niczym nie przejmującego się człowieka. Ich pracą jest to, co zlecą im ich klienci – są to różne dziwne zadania." - opis pochodzi z dramawiki.pl

TRAILER:



Komentarze

  1. Hej, jak pisałam chyba już na tym blogu, jeszcze nigdy nie oglądałam żadnej dramy, ale czytając Twojego posta stwierdziłam, że najwyższy czas xD. Jednakże nie orientuję się, gdzie mogłabym je oglądać T_T. Konkretnie interesuje mnie, czy jest gdzieś w internecie Monstar z polskimi napisami? I czy może mogłabyś mi podać link? ;).

    A do tego natknęłam się w internecie na dramę Mirai Nikki o_O. Anime uwielbiam, więc chciałabym zobaczyć dramę Jak powyżej: nie orientujesz się może, gdzie mogłabym to obejrzeć z polskimi napisami? ;). (z angielskimi znalazłam)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mirai Nikki z polskimi napisami już chyba kiedyś mi się o uszy obiła, ale nie jestem pewna. Online dramy znajdziesz na love-drama.pl, lecz Monstar jest aktualnie tłumaczona, więc trochę minie zanim będzie dostępna online. Sprawdź u góry bloga w zakładce "TU OBEJRZYSZ". Są tam linki do forum z tłumaczeniem dram. Wystarczy się zarejestrować, a warto. Odcinki Monstar możesz ściągnąć na forum BakaFansubs.

      Jeśli chcesz posłuchać utworów do tej dramy to znajdziesz je tutaj: http://www.viki.com/videos/1003853v-kang-ha-neul-atlantis-princess-cover

      Usuń
    2. Mirai Nikki jest w całości przetłumaczona na forum Lizards@DEEP w zakładce Ukończone.

      Usuń
    3. Dziękuję ślicznie :*.

      Usuń
  2. BArdzo ciekawe produkcje-czekam ;)
    na napisy i oglądam hehhe

    OdpowiedzUsuń
  3. Boże , uwielbiam tego aktora z pierwszej propozycji! Mimo iż nie oglądam już koreańskich wytworów to jakieś sympatie mi tam pozostały ;) Pozdrawiam
    Akane

    OdpowiedzUsuń
  4. Limit jak na razie obejrzałam 1 odcinek, ale z braku czasu musiałam odstawić tą dramę. Na pewno wrócę do niej, bo w sumie po 1 odcinku nawet nie mogę stwierdzić, jak się rozwinie akcja.

    A Na Real naprawdę BARDZO czekam i ma nadzieję, że jak już się pojawi, to szybko będą jakieś napisy. Uwielbiam Ayase Harukę, widziałam z nią sporo dram i filmów i w większości produkcji dziewczyna wypada na wielki plus. A Sato Takeru jest obiecujcym aktorem młodszego pokolenia. Poza tym film zapowiedzią wpada w moje klimaty:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

[POLECANE DRAMY JAPOŃSKIE] Romans Szkolny

[POLECANE FILMY JAPOŃSKIE] Romans