I MUST WATCH 2014

Witam w drugiej części serii "Muszę obejrzeć w 2014". W związku z podwyższaniem wyników maturalnych, w tym roku miałam bardzo mało czasu, aby zatroszczyć się o bloga i pisanie recenzji. Aktualnie pracuję, więc też nie jestem pewna jak to będzie z pisaniem postów, jednakże nie ważne jak bardzo byłabym zajęta, na oglądanie dram i filmów azjatyckich zawsze mam czas. W tym roku pojawiło się wiele arcy-ciekawych tytułów, które chciałabym obejrzeć lub jestem w trakcie oglądania. Mam nadzieję, że zachęcę Was do niektórych pozycji. 

1. GOD'S GIFT


STATUS: tłumaczona
PREMIERA: 3 marca 2014


Liczba odcinków: 16
Gatunek: thriller
Obsada: Lee Bo Young, Jo Seung Woo, Kim Tae Woo, Kim Yoo Bin

Lee Bo Young po fenomenalnej i niezapomnianej roli w "I hear your voice" z poprzedniego roku, szybko wróciła na ekrany z jeszcze lepszą i bardziej przejmującą rolą - matki, która straciła dziecko. Jest to pierwsza drama Jo Seung Woo, w której gra główną rolą i zaledwie druga jego drama w ogóle. Do tej pory Seung Woo był tylko i wyłącznie aktorem musical'owym. Jestem zafascynowana tą produkcją, głównie ze względu na świetnie dobraną obsadę oraz niezwykle wciągający scenariusz i fabułę.

OPIS:

"Kim Soo Hyun jest szczęśliwą matką oraz żoną. Pracuje w stacji telewizyjnej jako scenarzystka programu zajmującego się obecnymi problemami w społeczeństwie. Od jakiegoś czasu na ulicach Seulu dochodzi do brutalnych morderstw na kobietach i dzieciach. Soo Hyun postanawia przyjrzeć się tej sprawie i wyemitować odcinek w całości poświęcony poszukiwaniom seryjnego mordercy. Nie wie jednak, że sprowadzi to tragedię na jej rodzinę. Jej córka zostaje porwana przed seryjnego mordercę, którego szuka cały kraj. Dziewczynka zostaje zamordowana, zaś jej ciało zostaje znalezione blisko zbiornika z wodą. Rok wcześniej główna bohaterka usłyszała przepowiednię od pewnej kobiety, która ostrzegała ją przed wodą. Soo Hyun próbując pogodzić się ze śmiercią córki, stara się popełnić samobójstwo, jednakże zamiast oczekiwanej śmierci cofa się w czasie, by móc ochronić swoją córkę. Czy kobiecie uda się uratować córkę? Czy można bezkarnie zmieniać przeznaczenie? Co jeśli "Dar od Boga" okaże się dla kobiety największym przekleństwem?

TRAILER:


PRZEMYŚLENIA:

Właściwie jestem już prawie u końca historii. Do zakończenia dramy zostały mi dwa odcinki, więc mogę szeroko wypowiedzieć się w temacie. Mój monolog zostawię sobie jednakże na recenzję tej produkcji. "God's Gift" jest wyjątkową historią. Za sukces dramy odpowiada głównie obsada, a w szczególności główni bohaterowie: Kim Soo Hyun, jej córka oraz Ki Dong Chan, były detektyw, który pomaga Soo Hyun. Uczucia pomiędzy tą trójką są bezcenne. Co najważniejsze, niezwykle interesujące okazują się wątki poboczne. Nie są one wyrwane z kontekstu ani przypadkowe. Każde jedne zdarzenie, które wydaje się być odrębne z historią, łączy się z nią. Drama jest fenomenalnym połączeniem dramatu, sensacji i thriller'u. Polecam każdemu, kto szuka mocnych wrażeń i ma wystarczająco długie paznokcie, które starczą na 16 godzin fantastycznej zabawy i pozytywnych nerwów. 

2. DR. STRANGER


STATUS: tłumaczona
PREMIERA: 5 maja 2014

Liczba odcinków: 20
Gatunek: medyczna, thriller, dramat
Obsada: Lee Jong Suk, Jin Se Yun, Park Hae Jin, Kang So Ra

Drama fabułą przypomina mi "Cain and Abel" z So Ji Sub'em i to sprawiło, że stała się moim obiektem zainteresowań. Po dwóch odcinkach ciekawi mnie, jak rozwinie się fabuła i czy główny bohater osiągnie swój cel. W poprzednim roku Lee Jong Suk zagrał u boku Lee Bo Young w popularnej dramie "I hear your voice". Pomimo mylnego wyglądu chłopak okazuje się być imponującym aktorem dramatycznym i sensacyjnym. Z każdą kolejną produkcją jego talent rozwija się. Aż miło patrzeć. 

TRAILER:


FABUŁA:

Jako dziecko Park Hoon wraz z ojcem zostają porwani przez Koreę Północną. Chłopak, szkolony pod okiem ojca, staje się genialnym chirurgiem. Życie w Korei Północnej nie jest dla niego, aż tak ciężkie z powodu miłości. Problem pojawia się w momencie, kiedy rodzina jego narzeczonej zostaje uznana za zdrajców kraju i zaciągnięta do obozu pracy. Oddzielony od ukochanej, przez 5 lat pracuje jako jeden z głównych chirurgów w tajnej siedzibie Korei Północnej, gdzie zmuszony jest wykonywać eksperymenty na ludziach.  Pewnego dnia udaje mu się uciec do Korei Południowej. Tam rozpoczyna pracę w Szpitalu Uniwersyteckim Dongwoo, jednak w nowym środowisku jest traktowany jak obcy. Chłopak ciężko pracuje, by móc sprowadzić swoją ukochaną z Korei Północnej. Jednakże żyje w niewiedzy. Kto sprawił, że wraz z ojcem znalazł się w północnej części kraju?

PRZEMYŚLENIA:

Podoba mi się motyw z Koreą Północną. Zawsze ciekawiły mnie te tematy. Dodatkowo medycyna. Nigdy nie przepadałam za lekarzami itp, jednakże po obejrzeniu kilku naprawdę ciekawych tytułów z zakresu tego gatunku (min. "Cain and Abel", "Emergency Couple", "Summer Rescue" itp.), polubiłam kadrę szpitalną. Drama ciekawie się rozwija. Od samego początku, nieustannie przez dwa odcinki, trwała akcja. Nie było chwili, żebym się nie nudziła. Nieco obawiam się tego, co będzie, gdy główny bohater rozpocznie pracę w Szpitalu Uniwersyteckim, czy drama nie straci tym na akcji i sensacji. Jak na razie produkcja trzyma wysoki poziom. Z gry aktorskiej jestem bardzo zadowolona. Fabuła zapowiada się interesująco, zaś dwa pierwsze odcinki wciągnęły mnie od pierwszej chwili. 

3. BITTER BLOOD


STATUS: tłumaczona
PREMIERA: 15 kwietnia 2014

Liczba odcinków: ?
Gatunek: komedia kryminalna
Obsada: Sato Takeru, Watabe Atsuro, Kutsuna Shiori

Drama oparta jest na powieści Shizukui Shusuke o tym samym tytule. Po takich mocnych pozycjach, jak "God's Gift" i "Dr. Stranger" dobrze jest obejrzeć sobie coś zabawnego, lecz sensownego, również z gatunku sensacji (co by nie wypaść z rytmu). Dawno nie miałam okazji oglądać tak przyjemnej japońskiej produkcji. Nie ukrywam, że przed ekran laptopa przyciągnął mnie Sato Takeru. Łykam wszystko z jego udziałem. Jednakże Watabe Atsuro, grający ojca głównego bohatera, sprawił, że z niecierpliwością czekam na kolejne odcinki.

TRAILER:


FABUŁA:

Sawara Natsuki to początkujący detektyw, którego rodzice rozwiedli się, gdy miał 13 lat. Od tamtego czasu nigdy nie spotkał się ze swoim ojcem i jednym słowem, niezbyt za nim przepada. Natsuki zostaje przypisany do Wydziału Kryminalnego policji w Ginzie. Chłopakowi bardzo podoba się nowa praca, jednakże nie wszystko jest takie, jak sobie wymarzył. Jego partnerem zostaje Shimao Akimura, jego ojciec. Od tej chwili ta dwójka będzie zmuszona nauczyć się nie tylko, jak ze sobą wytrzymać, ale przede wszystkim, jak być dobrymi partnerami. Sawara Natsuki jest wrażliwym człowiekiem. Nie potrafi przejść obojętnie obok osoby potrzebującej pomocy, przez co często wpada w kłopoty. Jego ojciec jest doświadczonym, śmiesznie zadufanym w sobie detektywem, który boi się ojcostwa. Kilka lat wcześniej jego poprzedni partner został zamordowany, a sprawcy nie odnaleziono. Wraz z Sawarą pracę w Ginzie rozpoczyna Maeda Hitomi, córka byłego partnera Shimao, która za wszelką cenę stara się znaleźć mordercę ojca. 

PRZEMYŚLENIA:

Minęły cztery odcinki. Jest zabawnie. Jest poważnie. Jest dużo akcji. Dużo śmiechu. Wzruszeń. Absurdu. Słowem, wszystko to, co uwielbiam w japońskich dramach. Sato Takeru i Watabe Atsuro jako ojciec i syn to niezapomniany duet, który choć wiecznie ze sobą walczy, wspaniale potrafi się uzupełniać.

4. SECRET LOVE AFFAIR 


STATUS: tłumaczona
PREMIERA: 17 marca 2014 

Liczba odcinków: 16
Gatunek: melodramat
Obsada: Kim Hee Ae, Yoo Ah In

Oglądałam Tokyo Tower i produkcja bardzo mi się podobała. Kiedy tylko dowiedziałam się o dramie na podstawie tego filmu, byłam zachwycona. Możliwość obejrzenia tak ciekawego i, co tu kryć, intensywnego romansu była tym, na co czekałam. 

TRAILER:


FABUŁA:

Opowieść luźno oparta na scenariuszu japońskiego filmu Tokyo Tower. Jest to historia sekretnego romansu dystyngowanej kierowniczki fundacji wspierającej sztukę, Oh Hye Won, i genialnego, ale biednego pianisty, Lee Sun Jae. 

PRZEMYŚLENIA:

Pierwsze trzy odcinki oglądałam z wypiekami na twarzy. Choć pomiędzy parą głównych aktorów jest spora przepaść wiekowa, swoje rolę odgrywają bezbłędnie. Aktorka grająca Oh Hye Won ma 47 lat, za aktor wcielający się w postać Sun Jae - 28. Pomiędzy nimi jest prawie 20 lat różnicy, jednakże na ekranie zupełnie tego nie widać. Każda scena z ich udziałem ocieka seksem i nieprzyzwoitością okazywaną w formie gestów, spojrzeń, pocałunków. Chemia jest wręcz niesamowita, wyczuwalna. Polecam tym, którzy oglądali japoński Tokyo Tower lub tym, którzy szukają dobrego niekoniecznie niewinnego romansu. 

5. S-SAIGO NO KEIKAN


STATUS: trwający
PREMIERA: 12 stycznia 2014

Liczba odcinków: 10
Gatunek: sensacja, policyjna
Obsada: Mukai Osamu, Ayano Gou, Fukuishi Kazue

Kolejna sensacja na mojej liście. Po kilku miesiącach nauki muszę się odstresować w dość nietypowy sposób. Drama gatunkiem przypominała mi nieco "Bloody Monday" i "MW", więc postanowiłam obejrzeć jeden odcinek. Po tym jednym odcinku przepadłam. Głównie dla fabuły.

TRAILER:


FABUŁA:

NPS (Specjalna Jednostka ds. Bezpieczeństwa Narodowego) została stworzona w celu zwalczania przestępstw najwyższej rangi, takich jak terroryzm, które wykraczają poza zakres zwykłej policji. Ich celem jest łapanie przestępców żywych. Aby wzmocnić autorytet organizacji, elitarna część policji stworzyła grupę SAT (Specjalna Grupa Szturmowa). Kiedy NPS nie potrafi rozwiązać sprawy łagodnie i bez ofiar, do akcji wkracza SAT. Ichigo jest członkiem NPS. Jest byłym bokserem, który zrezygnował z kariery i został policjantem w wieku 23 lat. Na swoim drugim roku służby został zwerbowanym przez NPS. Jego mocną stroną jest walka wręcz. Jest również bezceremonialny w kontaktach z obcymi. Stara się chronić zarówno życie zwykłych ludzki, jak i życie przestępców. Iori jest członkiem SAT. Jest najlepszym snajperem w grupie. Cechuje go niezwykły spokój i opanowanie. Jest zdania, że terrorystów należy natychmiastowo likwidować.  Ichigo i Iori, z tak różnymi osobowościami ciągle popadają w konflikty, jednak dla dobra innych muszą ze sobą współpracować. W przeszłości przez terrorystów oboje stracili kogoś bliskiego. 

6. BIG MAN


STATUS: trwająca
PREMIERA: 28 kwietnia 2014

Liczba odcinków: 16
Gatunek: dramat, akcja
Obsada: Daniel Choi, Kang Ji Hwan, Lee Da Hee

Nie miałam jeszcze okazji rozpocząć oglądania tej dramy, jednak kusi mnie fabuła i z pewnością jeszcze w tym roku zacznę nowy seans. Głównego aktora nie kojarzę, za to ciekawi mnie postać, w którą wcieli się Daniel Choi. Czyżby zagrał "złego brata"?

TRAILER:


FABUŁA:

Historia mężczyzny, który nie zna swojej prawdziwej rodziny. W wieku kilku lat zostaje adoptowany przez bogatą rodzinę z tradycjami. Ma zapewniony wszelki dobrobyt, jednak nie jest szczęśliwy, gdyż rodzina go odtrąca i marginalizuje. Mija 20 lat... Mężczyzna coraz częściej jest atakowany przez swoją rodzinę. Gdy okazuje się, że jeden z jej członków chce go zabić, zaczyna go to poważnie zastanawiać. Okazuje się, iż rodzony syn jego adopcyjnych rodziców jest ciężko chory na serce i potrzebuje przeszczepu tego organu. Wychodzi na jaw straszna prawda - chłopaka adoptowano tylko dlatego, gdyż po badaniach okazało się, że jego serce będzie odpowiednie dla ich syna za kilkanaście lat, gdy potrzebny będzie przeszczep. Mężczyzna ucieka i ukrywa się, aby znaleźć dowody przeciwko rodzinie. W tym samym czasie poznaje So Mi Ra, dziewczynę swojego "brata" ...

7. A NEW LEAF


STATUS: tłumaczona
PREMIERA: 30 kwietnia 2014

Liczba odcinków: 18
Gatunek: prawo, melodramat
Obsada: Kim Myung Min, Park Min Young

Po kilku obejrzanych dramach z Kim Myung Min'em stałam się od niego uzależniona. Pomimo faktu, iż nie jest urodziwy i młody, gra tak wspaniale, że samo patrzenie na niego sprawia radość. Od wszelkich policjantów i detektywów dobrze czasami zrobić sobie przerwę na coś bardziej "prawego".

TRAILER:


FABUŁA:

Historia o prawniku, Kim Suk Joo, który nigdy nie przegrał żadnej sprawy. Pewnego dnia dostaje zadanie wygrania z pozoru "przegranej" sprawy. Nie do końca to się jemu podoba, jednak doprowadza ją do końca. Niedługo później Suk Joo spotyka nieszczęście. W wyniku wypadku traci pamięć, jednak jego "prawnicze zdolności" nie utraciły swej mocy. Z pomocą młodej i ambitnej Lee Ji Yoon wraca do pracy. Z czasem zaczyna sobie przypominać wydarzenia z przeszłości i podejrzewa, że jego wypadek nie był przypadkowy. Nie spodziewa się, że w związku z tym grozi mu poważne niebezpieczeństwo.

Komentarze

  1. Widzę, że naprawdę lubisz sensacje i kryminały :) Z tych wymienionych powyżej spodobało mi się przede wszystkim God's Gift, choć jeszcze nie oglądałam żadnej innej-niż-japońska dramy. Ostatnio zaczęłam coś również w tematyce matek, mianowicie japońskie ,,Mother". Kojarzysz może? Dość mocny tytuł pod względem tematyki, nie unika ważnych problemów japońskiego społeczeństwa: sierot, porzucenia osób starszych. Świetna główna aktorka: Matsuyuki Yasuko, która została za nią nagrodzona. W ogóle wspomniana pani ma bardzo ciekawą filmografię i jestem ciekawa czy oglądałaś coś z nią?
    Tak w ramach autoreklamy: znasz japoński teatr Takarazuka? Jeśli nie to zapraszam: www.blog-defektu.blogspot.com Szukam sposobu żeby wypromować jakoś bloga, skoro teraz mam więcej czasu na pisanie, nie wiem tylko jak to zrobić. Jakieś rady?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

[POLECANE DRAMY JAPOŃSKIE] Romans Szkolny

[POLECANE FILMY JAPOŃSKIE] Romans